6 Aralık 2021 Pazartesi

Sunum Dosyası Nasıl Hazırlanır | Sunum Hazırlama Teknikleri

Sunum dosyası nasıl hazırlanır ve sunum hazırlama teknikleri nelerdir sizlere açıkça, adım adım anlatacağım. Önce sunum dosyasını hazırlamamız gerekiyor.

Sunum Dosyası Nasıl Hazırlanır

Sunumu yapacağınız yer okul ya da iş yeri olabilir, fark etmez. Her iki ortamda da sunum yapabilmek için dosya hazırlamanız lazım.

Bu bahsettiğim “dosya”, fiziksel bir dosya değildir. Yani elle dokunulabilen bir dosyadan bahsetmiyoruz. Günümüzde artık sunumlar dijital tabanlı yapılmaktadır. Yani bahsettiğim dosya, sanal bir dosyadır.

Bu dosya genellikle slaytlar içerecek şekilde hazırlanır. Yani, bir yandan siz anlatım yaparken, bir yandan da bir sonraki slayta geçiş yaparsınız. Bu yüzden bu dosyalara slayt dendiği de olur.

1. Google Drive hesabınıza giriş yapın.

Günümüzde hemen herkesin Google Drive hesabı var. Gmail kullanan herkes zaten otomatikman Google’ın diğer hizmetlerinden de faydalanabiliyor ve Google Drive da bu hizmetlerden birisidir.

Bilgisayardan bu yazıyı okuyanlar; buraya tıklayıp https://drive.google.com/drive/my-drive Google Drive hesabınıza giriş yapın ve “yeni” butonuna tıklayıp “slaytlar” seçeneğini seçin. Böylece karşınıza bomboş bir slayt çıkacaktır.

Telefondan bu yazıyı okuyanlar, telefonunuzda Google Drive uygulamasını tıklayıp açın. Açtıktan sonra mavi renkli simgeye tıklayıp, Google Slaytları seçin. Karşınıza boş slayt çıkacaktır ama eğer telefonunuzda Google Slaytlar uygulaması yüklü değilse, yüklemeniz için GPlay yükleme sayfası çıkacaktır. İndirip, yükleyin.

2. Slayt hazırlamak

Slayt oluşturmak için yeni oluştur butonuna tıklayın. Şablon seçebilir ya da yeni sunu seçeneğine tıklayarak, her şeyi sıfırdan siz yapabilirsiniz.

Bilmeniz gereken en önemli şey, sunumun konusununa uygun şekilde yazı ve görselleri sunuma eklemelisiniz. Eklerken, estetiği de göz önünde bulundurmalısınız.

Fazla yazı ya da fazla görsel olmamalı. Olabildiğince az yazı, olabildiğince az görsel içermelidir. Çünkü detayları sunu değil, siz konuşarak aktaracaksınız.

Örnek bir sunum sayfası oluşturalım.

sunum dosyası nasıl hazırlanır, hazırlama teknikleri


Yukarıdaki slayta bakalım. Bu slaytı sadece 2 dakikada hızlıca hazırladım. 

Ne yaptım?

  1. Sunumun ana konusu ile ilgili bir alt başlık belirledim ve o alt başlığı sunumun başlık kısmına yazdım “İngilizce Sunum Nasıl Hazırlanır?” şeklinde yazdım.
  2. Başlığın arkaplanını “doldurma” efektini kullanarak, gri tonda bir renk ile doldurdum. Böylece başlık olduğunu vurgulamış oldum.
  3. Başlıktaki her bir kelimenin baş harfini büyük yazdım. Bu, başlığın daha vurgulayıcı bir etkiye sahip olmasını sağlar.
  4. Varsayılan olarak bana sunulan “Arial” yazı tipini kullandım. Bu yazı tipi, sunumlar için oldukça ideal bir yazı tipidir. Çünkü okunaklıdır, kolayca okunabilir.
  5. Konu ile alakalı bir görseli internette buldum. Bu görseli bilgisayarıma indirdim ve “görsel ekle” butonunu tıklayarak, görseli yazı ile uyumlu ölçüde sağ tarafa konumlandırdım.

Sonuç olarak bir slayt sayfası oluşturmuş oldum. Sizin de ana konunuz her neyse, o ana konu ile ilgili işletyeceğizi alt başlıkları listelenmeli ve her bir alt başlık için slayt hazırlamalısınız.

Bazı alt başlıklarda içerik uzun olabilir. Bu durumda o başlık için birden çok slayt sayfası oluşturabilirsiniz, bu bir problem değildir. Yeter ki slaytlar birbirine uyumlu olsun.

Sunum Hazırlama Teknikleri


İyi bir sunum deneyim sunmak için aşağıdaki sunum hazırlama teknikleri işinize yarayacaktır

  • Uzun cümleler olmamalı
  • Tüm sayfa yazı doldurulmamalı
  • Gerekiyorsa listeleme kullanılmalı
  • Gerekiyorsa kalınlık ya da alt çizgi kullanılmalı
  • Verilen bilgiyi ifade eden bir görsel kullanılmalı
  • Bilginin anlatımını kolaylaştıracak ise şema kullanılmalı
  • Slaytlar arasında yazı büyüklüğü ya da stili aynı olmalıdır

Bu kriterler, iyi bir slayt oluşturmanızı sağlayacak, temel kriterlerden bazılarıdır.

Sunum kapağını ise en son hazırlamanızı öneririm çünkü kapak, tüm konuları kapsayacak türden olmalıdır.

Kapakta, sunumun ana konusu ne ise o yazılmalı ve uyumlu şekilde bir görsel yerleştirilmelidir. Hem görselin hem de kapak yazısının estetik bir şekilde hizalandırılması önemlidir.

Sunum dosyası nasıl hazırlanır ve sunum hazırlama teknikleri nelerdir artık biliyorsunuz. Eğer sunumu online olarak yapacaksanız, bunun için Google Meet ya da Zoom gibi bir video konferans yazılımı kullanabilirsiniz. Bu yazılımlarda tarayıcı ekranını gösterme seçeneği mevcut. Bu seçenek sayesinde tarayıcınızdaki sunum sayfasını seçebilir ve mikrofonunuzu da kullanarak sunum yapabilirsiniz.

0 comments:

Yorum Gönder

Konu hakkında anlamadığınız bir ayrıntı varsa, yorum formunu kullanarak soru sorabilirsiniz. Sizlere en kısa sürede geri dönüş yaparım.