2 Mart 2020 Pazartesi

Ders - 2 | "I" (Ben)

Ben : I

Büyük ı harfi İngilizce'de "ben" anlamına gelmektedir.
İngiliz alfabesinde büyük i harfi olmadığı için I yerine İ yazarsanız, yanlış yazmış olursunuz.
İ harfi Türkçe bir harftir ve bu harfi I harfi yerine kullanamayız, kullanırsak yanlış yapmış oluruz.

İngilizce dersleri - 2


I kelimesinin okunuşu "ay" şeklindedir.

Eğer kendiniz ile ilgili bir İngilizce cümle kuracaksanız cümleye ilk olarak I kelimesi ile başlamanız gerekir.

Örneğin;

I am fine.
(Ben iyiyim.)

Yukarıdaki cümle, cümleyi söyleyen kişinin kendisi hakkında olmasından dolayı cümleye "I" kelimesi ile başlamıştır.



Şimdi dilerseniz "I" (ben) kelimesini daha yakından inceleyelim.

Birinci derste kelime türleri konusunu ele almıştık. "I" kelimesi, "zamir" türünden kelimeler grubuna dahildir.

Zamir : isim türünden kelimelerin, isimleri yerine kullanılan kelimelerdir.

Örneğin adı Maria olan bir kadının adını kullanmak yerine "O" kelimesini kullandığımızda, "o" kelimesi zamir türündendir.

Aynı şekilde, herkesin bir adı var ama kendimiz hakkında cümleler kurarken kendi adımızı söylemek yerine "ben" kelimesini kullanmayı tercih ediyoruz çünkü eğer kendi adımızı kullanırsak, cümleyi sanki kendimiz hakkında değil de başkası hakkında kuruyormuşuz gibi olur.

Mesela "ben markete gittim" cümlesini "Ferhat markete gittim" şeklinde kurarsak, anlam kargaşası yaşarız.

Bu anlam karışıklığına sebebiyet vermemek için kendi adımızı değil, "ben" zamirini kullanırız.

Tıpkı "ben" kelimesi gibi, isim türünden kelimelerin yerine kullandığımız “sen, bu, şu, o, onlar, bizler” gibi kelimeler de "zamir" görevindedir ancak bu dersimizin konusu "I" kelimesi yani "ben" zamiri olduğu için bu derste diğer zamir türünden kelimelerin İngilizcelerinden bahsetmeyeceğiz.

İngilizcede bir cümle tıpkı Türkçe bir cümle gibi, önce isim ya da zamir türünden bir kelime ile başlar. Bu nedenden dolayı "I" kelimesi genellikle cümlenin en başında görmeye alışık olduğumuz bir kelimedir.

Gündelik hayatta, kendimiz ile ilgili cümleler kurarken cümleye genellikle “ben” kelimesi ile başlarız.

Örnekler;

- Ben gidiyorum.
- Ben öğreniyorum.
- Ben seviyorum.

Kendiniz ile ilgili bu cümleleri eğer İngilizce kurmak istiyorsanız, o halde “Ben” kelimesi yerine “I” (büyük ı) harfini kullanmalısınız.

I harfi küçük yazılmaz. Eğer I yazmak yerine i (küçük i) yazarsanız, yanlış yazmış olursunuz.

Örnekler;

I will be by your side as soon as possible.
(En kısa sürede senin yanında olacağım.)

I am ready to assist you in every respect.
(Size her konuda yardımcı olmaya hazırım.)

Gördüğünüz gibi "I" kelimesi genellikle cümlelerin en başına geliyor.

Sonuç olarak, İngilizcede kendiniz ile ilgili bir cümle kurmak için cümleye I kelimesi ile başlamalısınız.

Bunu basit bir şekilde, birkaç alıştırma ile yapalım;

- Ben gidiyorum.

Eğer yukarıdaki cümleye İngilizce kurmak isteseydik, “Ben” kelimesi yerine “I” kelimesini yazmamız gerekecekti.

Bu durumda cümle şöyle olacaktı;

I gidiyorum.

Aynı şekilde diğer cümleleri de aşağıdaki gibi yazardık;

I öğreniyorum.
(Ben öğreniyorum.)

I seviyorum.
(Ben seviyorum.)

Gördüğünüz gibi, sıfırdan İngilizce öğrenmek serimizin bu ikinci dersinde; kendiniz ile ilgili bir cümle kurmak için cümleye “I” ile başlamanız gerektiğini öğrenmiş oldunuz.

Peki, cümleye “I” ile başladınız ancak devamını nasıl getireceksiniz? İşte bunu yapabilmeniz için fiil türünden kelimeleri kullanmanız gerekecek.

Bir sonraki derste İngilizce fiil nedir ve fiil türünden kelimeleri kullanarak nasıl cümle oluşturursunuz, bu konular hakkında bilgilere değineceğim. Bu sayede İngilizce cümleler kurmaya başlayabileceksiniz.

0 comments:

Yorum Gönder

Konu hakkında anlamadığınız bir ayrıntı varsa, yorum formunu kullanarak soru sorabilirsiniz. Sizlere en kısa sürede geri dönüş yaparım.