2 Mart 2020 Pazartesi

İngilizce Fiil Çekimi

Örnek cümleler; 

- I gidiyorum.
- I öğreniyorum.
- I seviyorum.

Bu cümlelerde “I” zamirini kullandık.
Bu sayede cümleyi yarı yarıya İngilizce hale getirmiş olduk.

Şimdi ise bu derste, bu cümleleri tamamen İngilizceye çevireceğiz. İşte bunu yapabilmemiz için öncelikli olarak fiil nedir, fiil çekimlemek ne demek bunu bilmek gerekiyor.

İlk derste fiil nedir ifade etmiştim. Bu yüzden bu konuda tekrar ele almayacağım.

Bu konuda ele alacağım şey ise fiil türünden kelimelerin birkaç farklı hale dönüşebiliyor olduğudur.

Birkaç farklı hale dönüşmek derken, ne demek istiyorum, burada biraz kafanız karışmış olabilir. Bu nedenle, her bir hali aşağıda sizlere açıklamak istiyorum.

1. Fiilin mastar hali


Türkçede bir fiilin en sade hali “-mek, -mak” ile bitiyor değil mi?

Mesela;

- Koşmak
- Okumak
- Öğrenmek
- İzlemek

Gördüğünüz gibi, yukarıdaki Türkçe fiil kelimeler en sade haldeyken “-mek, -mak” son ekleri ile bitmiştir.

İşte bu şekle, fiilin mastar hali denilmektedir.

İngilizcede ise “-mek, -mak” son eklerinin karşılığı “to” şeklindedir.

Buna göre İngilizcede fiillerin mastar halleri aşağıdaki gibidir;

- to run
(koşmak)

- to read
(okumak)

- to learn
(öğrenmek)

- to watch
(izlemek)

Gördüğünüz gibi, İngilizcede fiillerin mastar halleri “to ….” şeklindedir.

2. Fiilin çekimlenmiş hali


Fiil çekimlemek ne demek?

Fiil çekimlemek, o fiilin bir şahıs ve zaman belirtmesi olarak tanımlanabilir. Bu sayede bir cümle oluşturmuş oluruz. Bir cümle oluşturmak ise; duygu ve düşüncelerimizi artık İngilizce ifade edebileceğimiz anlamına gelir.

Örnek;

- to read
(okumak)

Yukarıdaki fiil bize bir şahıs ya da zaman ifade ediyor mu?
Cevap : Hayır. (Çünkü mastar hal, bir fiilin en sade halidir.)

Şimdi, yukarıda mastar halde bulunan fiili çekimleyelim.

“to read” fiilini çekimlemek için, önce hangi şahsa göre çekimleyeceğimize karar vermeliyiz.

Bir önceki derste “I” zamirini öğrenmiştik. Bu zamir “ben” anlamına gelmekte ve bir şahsı ifade etmektedir.

O halde “to read” fiilini “I” zamirine göre çekimleyebiliriz.

Bu durumda

to read > read şekline dönüşür.

“read” kelimesi çekimlenmiş bir fiildir.

Ve cümlemizi oluştururuz;

I read.
(okurum.)

Aynı şekilde aşağıdaki fiilleri de kullanarak kendimiz ile ilgili İngilizce cümleler kurabiliriz;

to drink
(içmek)

I drink.
(içerim.)

to sleep
(uyumak)

I sleep.
(uyurum.)

to find
(bulmak)

I find.
(bulurum.)

Gördüğünüz gibi kendiniz ile ilgili basit bir şekilde İngilizce cümle kurmak istediğiniz zaman, cümleye “I” ile başlayıp fiili çekimlemeniz yeterli olacaktır.

Siz de aşağıdaki fiilleri çekimleyin;

to give (vermek)
to work (çalışmak)
to talk (görüşmek)

1 yorum:

  1. sitenize girdim ve çıkamıyorum,anlatımınız çok başarılı.anlamadığım ne varsa anladım.teşekkürler.

    YanıtlaSil

Konu hakkında anlamadığınız bir ayrıntı varsa, yorum formunu kullanarak soru sorabilirsiniz. Sizlere en kısa sürede geri dönüş yaparım.