31 Mart 2020 Salı

Do you understand me ne demek ?

Do you understand me : Beni anlıyor musun?

Understand ile ilgili diğer sorular;

Do you understand?
(Anlıyor musun?)

Can you understand me?
(Beni anlayabiliyor musun?)

Did you understand my question?
(Sorumu anladın mı?)

Do you understand the things that I told you?
(Sana söylediğim şeyleri anlıyor musun?)

Did you understand the things that I told you?
(Sana söylediğim şeyleri anladın mı?)

Do you know me?
(Beni tanıyor musun?)

Do you see me?
(Beni görüyor musun?)


Understand fiilinin geçmiş zamanlı hali “understood”

Have you understood my question?
(Sorumu anladın mı?)

I understood what did you told me.
(Bana ne söylediğini anladım.)

If you understood every detail of these questions in the exam so why did you wrong so much?
(Sınavda bu soruların her ayrıntısını anladıysanız neden bu kadar yanlış yaptın?)

Understand : Anlamak
Misunderstand : Yanlış anlamak

I misunderstand you
(Seni yanlış anlıyorum.)

Do you misunderstand me?
(Beni yanlış mı anlıyorsun?)

The teacher misunderstand the student.
(Öğretmen öğrenciyi yanlış anlıyor)

Misunderstand, Geçmiş Zamanlı hali Misunderstood

You misunderstood me!
(Beni yanlış anladın!)

Stop misunderstood me please…
(Beni yanlış anlamayı kes lütfen)

I tried to explain the situation but even so she has misunderstood me.
(Durumu anlatmaya çalıştım ama buna rağmen beni yanlış anladı.)

Maria, you had misunderstood me. Now you need to listen to me understand my situation rightly.
(Maria, beni yanlış anlamıştın. Şimdi durumumu doğru bir şekilde anlamak için beni dinlemelisin.)

Do you understand me ne demek detaylı incelersek;
Do you understand me? Geniş Zaman (Present Tense) diliminde kurulmuş bir soru cümlesidir. Geniş Zaman diliminde kurulmuş olduğunu “Do” yardımcı fiilinin ve “understand” ana fiilinin geniş zamanda çekimlenmiş olduğundan anlıyoruz.

“me” ifadesi, “I” zamirinin “-e” halidir.


0 comments:

Yorum Gönder

Konu hakkında anlamadığınız bir ayrıntı varsa, yorum formunu kullanarak soru sorabilirsiniz. Sizlere en kısa sürede geri dönüş yaparım.