23 Şubat 2020 Pazar

Because Kullanımı | Because Nerede Kullanılır

Because nerede kullanılır, because kullanımı “bağlaç” şeklindedir. İki cümleyi birbirine bağlar.

Örnek;

- I love you because you make me happy.
(Seni seviyorum çünkü beni mutlu ediyorsun.)

- You want to close the window because it’s raining.
(Pencereyi kapatmak istiyorsun çünkü yağmur yağıyor.)

Yukarıdaki cümleleri incelediğimizde, “because” bağlacı ile başlayan ikinci cümlelerin “sebep, neden” ifade ettiğini fark ediyoruz.

İlk cümlede bir durum ifade edilirken, ikinci cümlede ise ilk cümledeki durumun nedeni, sebebi açıklanmaktadır.



Örneklere devam edelim;

- We need to go cross the bridge because we need to go Spain.
(Köprünün karşısına geçmemiz lazım çünkü İspanya’ya gitmemiz lazım.)

Yukarıdaki örnek cümleyi inceleyelim. Tıpkı diğer because cümleleri gibi, yukarıdaki cümle de iki cümleden oluşmaktadır.

Cümlenin birinci kısmı “because” bağlacından önce kısım olup, ikinci kısmı da “because” bağlacından sonraki kısımdır.

İlk cümlede bir eylemden, ikinci cümlede ise o eylemin nedeninden bahsedilmiştir.

O halde because nerede kullanılır ya da because kullanımı ile ilgili şunu anlamamız gerekir; because bağlacından sonra bir neden ve sebep ifade edilir.

- I want to turn off the lights because I need to sleep.
(Işıkları kapatmak istiyorum çünkü uyumam lazım.)

Yukarıdaki cümlede fark ettiğiniz gibi, “because” bağlacından sonra sebep-neden açıklanmıştır.

“Because” bağlacı, bağladığı iki cümlenin ortasında kullanılabileceği gibi, cümlenin başında da kullanılabilir.

- Because I need to sleep I am gonna turn off the lights.
(Uyumam gerektiği için ışıkları kapatacağım.)

Fark ederseniz önceki örnek cümlelerde “because” bağlacı iki cümlenin ortasında kullanılmıştı ancak bu cümlede ise en başa gelmiştir.

“Because” bağlacı cümle başına geldiğinde Türkçe’ye çevirirken “-dığı için, dolayı, yüzünden” şeklinde çevirmemiz daha doğru olmaktadır. Cümle ortasında kullanımında ise yukarıdaki anlamlarının yanı sıra “çünkü” olarak da çevirebiliriz.

Because bağlacının kullanıldığı cümlelerde virgül kullanılmaz.

- I want to watch TV because I’m bored.
(TV izlemek istiyorum çünkü sıkıldım.)

- I want to live with you because I love you.
(Seninle yaşamak istiyorum çünkü seni seviyorum.)

- I couldn't go to school because it was raining.
(Yağmur yağdığı için okula gidemedim.)

0 comments:

Yorum Gönder

Konu hakkında anlamadığınız bir ayrıntı varsa, yorum formunu kullanarak soru sorabilirsiniz. Sizlere en kısa sürede geri dönüş yaparım.