1 Şubat 2020 Cumartesi

Some Any Konu Anlatımı | Some ve Any Kullanımı

Some any konu anlatımı ve some any kullanımı ile ilgili örnekler aşağıda bulabilirsiniz.
Some : biraz, bazı
Any : herhangi, hiç

Some kullanımı

- Some kelimesinin birden fazla anlamı olsa da, temel olarak "biraz, bazı" anlamında kullanılmaktadır. 
- Daha önce some kullanımı konusunda ele aldığım temel bilgiler doğrultusunda, şunu hatırlatmak isterim ki, some; zamir, zarf ve sıfat olarak kullanılabilen bir kelimedir.
- Some, olumlu ifadelerde kullanılır.

Any kullanımı

- Tıpkı "some" kelimesi gibi; "any" kelimesi de birden farklı türde kullanılabilmektedir ve unutmayın ki bir kelimenin hangi türde kullanıldığı ancak cümle içerisindeki konumu ile anlaşılır.
- Any, anlamca ve/veya yapıca olumsuz ifadelerde kullanılır. 

Some Any arasındaki fark


Some ve any kullanım örnekleri;

She brought water and gave me some.
(O su getirdi ve bana biraz verdi.)

She brought water but gave me any.
(O su getirdi ama bana hiç vermedi.)

Dikkat: İlk cümle "olumlu", ikinci cümle "olumsuz".
Benzer örnekleri aşağıda da görebilirsiniz;

Can you give me some cake?
(Bana biraz kek verebilir misin?)

Have any cakes left?
(Hiç kek kaldı mı?)

Can you give me some water?
(Bana biraz su verir misin?)

Can't you give me some water?
(Bana hiç su veremez misin?)

Can you give me some advice?
(Bana birkaç tavsiye verebilir misin?)

Can't you give me any advice?
(Bana hiç tavsiye veremez misin?)

There's some water in the bottle.
(Şişede biraz su var.)

There is no any water in the bottle.
(Şişede hiç su yoktur.)

I have brought tea and I will give you some.
(Çay getirdim ve sana biraz vereceğim.)

I have brought tea but I won't give you any.
(Çay getirdim ama sana hiç vermeyeceğim.)

Sonuç; some ve any kullanımı cümlenin olumlu mu yoksa olumsuz mu olduğuna göre değişir. Genel olarak olumlu ifadelerde some kullanırız. Any ise olumsuz ifadelerde tercih edilir ancak bir cümlenin olumsuz olması için illa "not" olumsuzluk ekini alması şart değildir. Eğer anlamca olumsuzluk vurgulanmak isteniyorsa, yine "any" kullanılır.

There are some books on the table and I have read some of these books.
(Masanın üstünde bazı kitaplar var ve bu kitapların bazılarını okudum.)

There no any book on the table so I didn't read any book.
(Masanın üzerinde herhangi bir kitap yok bu yüzden herhangi bir kitap okumadım.

0 comments:

Yorum Gönder

Konu hakkında anlamadığınız bir ayrıntı varsa, yorum formunu kullanarak soru sorabilirsiniz. Sizlere en kısa sürede geri dönüş yaparım.