22 Şubat 2020 Cumartesi

İngilizce Zamanları Karıştırıyorum | Nasıl Ayırt Edilir?

İngilizce zamanları karıştırıyorum diyenler için birkaç öneri sunmak istiyorum.

1. Zamanları Gruplandırmak


Ne kadar çok zaman varsa, o kadar çok karışıklık olur. Yani şunu demek istiyorum; normalde İngilizce’de zamanların sayısı toplamda 12 adettir. Ancak bunları “ana” kategoriler altında gruplandırırsak toplamda 4 ana zaman, 1 adet ara zaman dilimi olduğunu göreceksiniz.

Buna göre;

1. Geniş
2. Geçmiş
3. Şimdiki
4. Gelecek

Yukarıdaki zaman dilimleri; Türkçe, İngilizce, İspanyolca ya da aklınıza gelebilecek diğer tüm dillerdeki “ana zaman dilimleri”dir.

Bu zamanlara ek olarak “Perfect Tense” (Bitmiş Zaman)  olarak adlandırılan bir zaman grubu da vardır ancak bu zaman grubunu “ana” değil, “ara” zaman olarak tanımlıyorum. Çünkü bu grupta yer alan zamanlar Geçmiş, Şimdiki ile Gelecek zaman arasındadır. Bu yüzden “ara” olarak tanımlıyorum.

İngilizce zamanları karıştırıyorum diyorsanız, siz de benim gibi zamanları 4 ana + 1 ara grup olarak gruplandırarak düşünebilirsiniz. Bu sayede bu zaman dilimlerine bakış açınız daha farklı olacak ve her bir zaman diliminde kurulan cümlelerin kapsamını da daha net anlamış olacaksınız.

2. Bir Çizgi Üzerinde Zamanları Düşünmek


Sayı doğrusu gibi, soldan sağa doğru bir çizgi çizersek, bu çizgi üzerinde zamanları aşağıdaki gibi yerleştirmiş oluruz.


Bu görsel sayesinde zamanları birbirinden ayırt etmeniz ve kapsamlarını anlamanız çok daha kolay olacaktır.

Ancak ilk öneride belirttiğim gibi, bu görselde de zamanları gruplandırmanız çok işinize yarayacaktır. Ben zaten görselde zamanları iki ana gruba ve bu ana grupların da alt gruplarına ayırdım.

Sonuç olarak “Geniş Zaman” olarak tanımlanan zaman diliminin diğer 3 ana zaman dilimini de (Şimdiki, Geçmiş, Gelecek) Kapsıyor olduğunu göz önünde bulundurmalısınız.

Aynı şekilde “Perfect Tense” zaman dilimi de “Geçmişten, Geleceğe” tüm zaman dilimlerini kapsıyor.

3. Zaman ile ilgili Kavramları Öğrenin


Eğer “Past” kelimesinin ne anlama geldiğini bilmiyorsanız; “Past Tense”, “Past Continuous”, “Past Perfect” gibi tanımları da anlamazsınız.

Aynı şekilde “Future” kelimesinin anlamını bilmezseniz; “Future Perfect”, “Future Continuous” gibi kavramları da anlamazsınız.

O halde öncelikli olarak bu temel kavramları öğrenmekle başlayın. Bunu yapabilmeniz için sizlere güzel bir temel kavramlar yazısı hazırladım. Bu hazırladığım konuda, İngilizce Tensler ile ilgili bilmeniz gereken tüm zaman kavramlarını örnek cümleler ile birlikte bulabilirsiniz. Bkz. İngilizce Zamanlar Nasıl Öğrenilir?

4. İpuçlarını öğrenin


Bazı ipuçları sayesinde zamanları kodlamak mümkündür.

İpuçları;

Had : -miş, -mış
been + ing : continuous (süreklilik)
have : present (şimdiki - geniş)
will : future (gelecek)
will have been +ing : perfect future continuous

5. Zamanlar ile ilgili testler çözün


İngilizce Testler sayfasında bulabileceğiniz birçok zaman testi var. Bu testler sayesinde zaman bilginizi ölçebilirsiniz.

Ben hazırladığım bu testlerde aynı zamanda açıklamalı bir şekilde her bir cevabı yazıyorum. Bu sayede bu testleri çözerken sadece kendi bilgilerinizi test etmekle kalmıyorsunuz aynı zamanda konuyu yeniden işlemiş de oluyorsunuz.

Bu sayede konu ile ilgili unuttuğunuz, gözden kaçırdığınız ayrıntıları tekrar tekrar yakalama fırsatı elde etmiş oluyorsunuz.

İngilizce Zamanları karıştırıyorum diyenler için sık sık test çözmek de iyi bir yöntemdir. Bu sayede zaman içerisinde ayırt etmeye başlarsınız. Ancak zaten sizlere bu yazıda sunduğum önerilerin her birisini dikkate aldığınızda ayırt edeceğinize inanıyorum.

1 yorum:

  1. çok teşekkürler bir dil öğrencisi olarak çok işime yaradı :)

    YanıtlaSil

Konu hakkında anlamadığınız bir ayrıntı varsa, yorum formunu kullanarak soru sorabilirsiniz. Sizlere en kısa sürede geri dönüş yaparım.