22 Şubat 2020 Cumartesi

İngilizce Zamanlar Nasıl Öğrenilir?

İngilizce zamanlar konusunu öğrenebilmeniz için önce zamanlar ile ilgili temel kavramları öğrenmeniz gerekir. Bu yazıda hem bu temel kavramlardan hem de genel olarak İngilizce zamanlar nasıl öğrenilir bundan bahsedeceğim.


Bilmeniz gereken temel kavramlar;

Tense : Zaman

Öğrenmeniz gereken ilk temel kavram “tense” kelimesidir. Türkçe’de “zaman” anlamına gelen bu kelime, İngilizce Zamanlar ile ilgili dilbilgisi konularında oldukça sık kullanılan bir terimdir. Her konu başlığında bu kelimenin geçtiğini görürsünüz.

Present : Şimdiki

“Present” kelimesini gördüğünüzde aklınıza şimdiki zaman gelmelidir.

Örnekler;

- I am drinking tea.
(Çay içiyorum.)

- I am reading a book.
(Bir kitap okuyorum.)

Present Tense : Şimdiki Zaman

Present kelimesine Tense kelimesini de eklediğimizde; “Present Tense” (Şimdiki Zaman) tanımı elde edilir.

- I am closing my window.
(Penceremi kapatıyorum.)

- I am making cake.
(Kek yapıyorum.)

Gördüğünüz gibi yukarıdaki cümlelerde “o an” yapılmakta olan fiiller ifade edilmektedir.

Simple Present Tense : Geniş Zaman

“Present” ya da “Present Tense” ifadeleri “Şimdiki Zaman” dilimini ifade eder ancak “Simple” kelimesi ile birlikte kullanıldığında “Geniş Zaman” anlamı ortaya çıkar.

- I close the door.
(Kapıyı kapatırım.)

- I watch TV.
(TV izlerim.)

Continious : Sürekli, Devam eden

Continious kelimesini gördüğünüzde anlayın ki orada fiilin sürekliliğinden bahsediliyor.

- I am cleaning the table.
(Masayı siliyorum.)

- I was walking in the rain.
(Yağmurda yürüyordum.)

- I will have been flying.
(Uçuyor olacağım.)

Yukarıdaki cümleler farklı zaman dilimlerine ait olmalarına rağmen hepsinin ortak özelliği “süreklilik” bildiriyor olmasıdır. Bunu “-ing” ekinden anlıyoruz. Şimdiki Zaman eki olan “-ing”, eklendiği fiile “süreklilik” anlamı kazandırır. Bu durum “continious” olarak tanımlanır.

Present Continuous : Şimdiki sürekli devam eden (ya da kısaca Şimdiki Zaman)

“Present Continuous” ifadesi şu an gerçekleşmekte olan (sürekliliği şu an ilerlemekte olan)  fiilleri tanımlar.

- I am waiting for you.
(Seni bekliyorum.)  [Seni şu an bekliyor]

- I am closing the door.
(Kapıyı kapatıyorum.) [Kapıyı şu an kapatıyor]

Yukarıdaki cümlelerde süreklilik “şu an” gerçekleşmektedir. Bu tür cümleler “Present Continuous” ya da “Present Continuous Tense” olarak tanımlanır.

Past : Geçmiş
Past Tense : Geçmiş Zaman

Bir fiilin geçmişte yapıldığını ifade eden her türlü cümle geçmiş zaman grubuna girer.

- I have walked.
(Yürüdüm.)

- I cleaned.
(Temizledim.)

- I took.
(Aldım.)

- I was burning.
(Yakıyordum.)

- I had slept in my bed.
(Yatağımda uyumuştum.)

Yukarıdaki örnek cümleler farklı zaman dilimlerine ait olsalar da, hepsinin ortak olarak dahil olduğu tek bir ana zaman dilimi var. O da; “Past Tense” (Geçmiş Zaman)’dır. Çünkü her birisi geçmiş zamanda yapılmış birşeyi ifade etmektedir.

Past Continious Tense : Geçmişte Süreklilik Bildiren Zaman

Bildiğiniz gibi “Past” geçmiş, “Contunious” süreklilik anlamına gelmekteydi. Her ikisini birleştirdiğimiz zaman “Geçmişte Süreklilik” anlamını elde etmiş oluruz.

Geçmişte süreklilik bildiren her türlü cümle, bu şekilde tanımlanabilir.

Örnekler;

- I was walking.
(Yürüyordum.)

- The bird was flying.
(Kuş uçuyordu.)

- I have been running.
(Koşuyordum.)

- I had been cleaning.
(Temizlemekteydim.)

Gördüğünüz gibi yukarıdaki cümleler farklı zaman dilimlerinde olsa da, hepsinin ortak noktası “geçmişte süreklilik” bildiriyor olmasıdır.

Future : Gelecek
Future Tense : Gelecek Zaman
Future Continuous Tense : Gelecekte Süreklilik Bildiren Zaman
Future Perfect Continuous : Sürekli Gelecekte Bitmiş Zaman
Perfect : Bitmiş
Perfect Tense : Bitmiş Zaman
Perfect Continuous : Sürekli Bitmiş
Past Perfect : Geçmişte Bitmiş
Future Perfect : Gelecekte Bitmiş

Sonuç olarak İngilizce zamanlar nasıl öğrenilir diye araştıran herkes için öncelikli olarak bu konu ile ilgili temel kavramları öğrenmenizi öneriyorum. Ben bu yazıda işinize yarayacak tüm temel kavramlardan bahsettim. Tüm bu kavramları öğrendiğinizde, artık siz de İngilizce Zamanlar Konu Anlatımları net bir şekilde anlamaya başlayabilir ve öğrenebilirsiniz.

1 yorum:

  1. Gerçekten çok faydalı oldu bana. Emeği geçen herkesin eline sağlık.

    YanıtlaSil

Konu hakkında anlamadığınız bir ayrıntı varsa, yorum formunu kullanarak soru sorabilirsiniz. Sizlere en kısa sürede geri dönüş yaparım.