29 Şubat 2020 Cumartesi

İngilizce Kelime Öğrenmek Ezberleme Yöntemi (İşe Yarıyor)

İngilizce kelime öğrenmek isteyenler için son zamanlarda sıkça test ettiğim ve işe yaradığını fark ettiğim bir yöntemden bahsetmek istiyorum. Hatta bu yöntemi bu blogta İngilizce Kelime Ezberleme kategorisi altında uygulayacağım.



Bu sayede özellikle YDT (LYS-5), KPDS, YDS gibi ÖSYM’nin düzenlediği çeşitli sınavlara hazırlananlar ya da genel olarak İngilizce kelime dağarcığını geliştirmek isteyenler için büyük fayda sağlayacağına inanıyorum.

Bildiğiniz gibi, herkes kelime ezberlemek için farklı yöntemler uygulanmaktadır.


Benim bulduğum ve test ederek, geçerliliğini kesin olarak onayladığım bir yöntem ise kelimeleri Türkçe kelimelere benzeştirmek ve bu kelimeler hakkında hikaye uydurmak yöntemidir.

Hatta uydurulan bu hikayeler, görsel ile birlikte de desteklendiğinde kesinlikle akılda çok daha kalıcı olmaktadır.

Zaten bu blogta, kelime ezberleme çalışmaları için hem bu tekniğe bağlı kalarak hazırlanmış hikaye ve görselleri hem de hemen her gün kelime bilginizi test edebileceğiniz kelime bilgisi ölçme testlerini bulabileceksiniz.

Mesela “elaborate” kelimesini ezberlemek isteyelim.

Bu durumda yapmamız gereken şey, “elaborate” kelimesini Türkçe kelimelere benzeştirmek ve sonra bu kelime hakkında bir hikaye uydurmaktır.

Benim uydurduğum hikaye;

ela ve bora çok ayrıntılı çalışan iki öğrencidir. O kadar ayrıntılı çalışıyorlar ki, sınavda tüm sorulara ayrıntılı bir şekilde cevap veriyorlar.

Bu hikayeden, elaborate kelimesinin “ayrıntılı” anlamında olduğunu otomatikman öğrenmiş oluyoruz.

Benzer türden hikayeleri için İngilizce Kelime Öğrenmek kategorisini hemen her gün kontrol etmenizi öneririm. Çünkü elimden geldiğince hemen her gün birçok kelimeyi bu şekilde sizlere sunarak, bu kelimeleri hızlı ve gerçekten de akılda kalıcı bir şekilde öğrenmenizi amaçlıyorum.

Bu şekilde bir çalışma yapmak aynı zamanda kendi kelime haznemi de geliştirdiğinden dolayı, oldukça fazla beğendiğim bir yöntemdir.

Bu yöntemi yıllar önce uygulamıştım ve işe yaradığını fark etmiştim. Birkaç gündür yine deniyorum ve yine işe yaradığını fark ediyorum.

Öyle ki iki, üç gün önce bu yöntem ile ezberlediğim kelimeleri, bugün kendi kendime sorduğumda direkt aklıma geliyor.

Zaten kelime ezberleme konusu ile ilgili olarak şunu farkettim; eğer bir kelimeyi klasik bir şekilde üst üste tekrar edip, ezberlemeye çalışırsanız cidden çok fazla zaman kaybettiriyor ve bu kadar çok zaman kaybettirmesine rağmen ezberlemek, akılda tutmak da zor oluyor.

Ayrıca nerede duyduğumu tam olarak hatırlamıyorum ama şöyle birşey duymuştum; ezberlenerek öğrenilen şeyler, kolay unutulur. Bu ifadenin bilimsel bir gerçekliği var mı bilmiyorum fakat bu ifadeyi duyduğumda genel olarak kendi İngilizce öğrenme ve hatta Portekizce, İspanyolca gibi dilleri öğrenme sürecini düşündüm gerçekten de mantıklı buldum.

O halde şu an benim sizlere önerim şudur ki; kelimeleri klasik yöntemler ile ezberleyerek öğrenmek yerine o kelimeyi yapısal olarak ve bu yazıda vermiş olduğum örnekteki gibi akılda kalıcı bir şekilde hikayeler ve Türkçe kelimeler ile özdeşleştirerek öğrenmek çok daha etkili olacaktır.

Zaten öğrendiğimiz İngilizce kelimeleri birkaç gün sonra unutacaksak bir anlamı yok ki. Bu kelimeleri unutmamamız için hikayeler ve görseller çok işimize yarayacaktır. Öte yandan tabii ki sürekli tekrar etmek gerekir.

Sürekli kelime tekrarı yapmak için en iyi yöntem ise öğrenmiş olduğunuz kelimeler ile ilgili sürekli cümle kurmaktır. Ben sizlere bu yönde çok işinize yarayacak testleri de hazırlayacağım ki bu testleri ve İngilizce öğrenmek aşamasında işinize yarayacak diğer tüm testleri İngilizce Testler kategorisinde bulabilirsiniz.

Umarım sizlere bahsettiğim İngilizce kelime öğrenme yöntemi işinize yarar. Çünkü benim oldukça işime yarıyor ve ben bu yöntemi kullanarak birçok kelimeden hikaye oluşturacağım. Böylece sizler de kelimeleri çok daha etkili bir şekilde öğrenmiş olacağınıza inanıyorum.

Siz de aşağıdaki yorum bölümünden bu konu ile ilgili düşüncelerinizi benimle paylaşabilirsiniz.


0 comments:

Yorum Gönder

Konu hakkında anlamadığınız bir ayrıntı varsa, yorum formunu kullanarak soru sorabilirsiniz. Sizlere en kısa sürede geri dönüş yaparım.