16 Şubat 2020 Pazar

Because ile İlgili Cümleler | Because Of

Because ile ilgili cümleler


Because ile ilgili cümleler ve anlamları aşağıda bulabilirsiniz.

Öncelikli olarak because ile because of arasındaki farkı kısaca ele alalım.

Because : Çünkü, İçin (Cümlecik oluşturmak için kullanılır.)
Because of : .... yüzünden (isim türünden kelimeler ile birlikte kullanılır)

She couldn't go to school because of the bus.
(Otobüs yüzünden okula gidemedi.)

Bu cümlede "because of" ifadesinin "bus" kelimesi ile birlikte kullanıldığını görüyoruz.

She couldn't go to school because the bus arrived late.
(Okula gidemedi çünkü otobüs geç geldi.)

Bu cümlede ise "because" ifadesinin bağlaç görevini üstlenerek cümlecik oluşturduğunu görmekteyiz.

She couldn't join us because she was late.
(O bize katılamadı çünkü geç kaldı.)

Because of traffic, she was late.
(Trafik yüzünden, o geç kaldı.)

She was 1st in the book reading contest because she reads books every day.
(Her gün kitap okuduğu için kitap okuma yarışmasında 1. oldu.)

Because ile ilgili cümleler hakkında

Because ile ilgili cümleler sayesinde İngilizce’de because kullanımını daha net bir şekilde anlayabilirsiniz. 

Because you are running fast.
(Çünkü sen hızlı koştuğun için)

Yukarıdaki cümle aslında bir açıklama cümlesidir. Çünkü because bağlacı, bir açıklama yapmak için kullanılan bir bağlaçtır. İngilizce’de “why” (neden, niçin) sorusuna cevap veren yanıtları ifade etmek için kullanırız. Bu nedenden dolayı bu bağlacı kullanmayı gerektiren durumlar söz konusudur.

I am waiting for you because i need you.
(Seni bekliyorum çünkü sana ihtiyacım var.)

Yukarıdaki cümlede because bağlacı sayesinde iki cümleyi birbirine bağlamak mümkün olmuştur. Dahası ise bağlanan ikinci cümle, birinci cümle hakkında açıklama yapmaktadır. Eğer ikinci cümleyi kurmamış olsaydık, o halde “I am waiting for you” cümlesinin karşılığında “why?” sorusu sorulabilirdi ve eğer bu soru sorulmuş olsaydı, because ile başlayıp, nedenini yazmamız gerekirdi.

Yani buradan şunu anlamamız gerekiyor; because bağlacını kullandığınız için iki cümleyi birbirine bağlamak zorunda değilsiniz. Çünkü size “why” sorusu sorulduğunda da, bu soruya cevap vermek için “because” bağlacını kullanabilirsiniz.

Örneğin aşağıdaki diyaloga bakalım.

A: I am waiting for you.
(Seni bekliyorum.)

B: Why are you waiting for me?
(Beni neden bekliyorsun?)

A: Because I missed you.
(Çünkü seni özledim.)

Gördüğünüz gibi yukarıdaki cümlede “because” bağlacı kullanılmıştır ancak öncesinde bir cümle yoktur. Çünkü iletişim halindeyken zaten belli bir konu hakkında bahsedilmektedir. Bu yüzden dolayı “because” ile başlayıp yapılan açıklamanın ne hakkında olduğu da bellidir.

Öte yandan yukarıdaki iletişim cümlesi aynı zamanda aşağıdaki gibi de yazılabilir;

“I am waiting for you because I missed you.”
(Seni bekliyorum çünkü özledim.)

Gördüğünüz gibi, bu şekilde bir kullanım neticesinde, karşı tarafa “why?” sorusunu sorma fırsatını bırakmıyoruz. Çünkü cevabı da içeren bir cümle kurmuş oluyoruz.

Ayrıca o an belli bir konu hakkında konuşulmuyor olsa bile, daha önceden yapılmış birşey hakkında size soru sorulduğunda da, o yapılmış şey hakkında açıklama yapmak için cümleye because bağlacı ile başlayabilirsiniz.

Örnekler;

Why didn’t you go to school this morning?
(Bu sabah neden okula gitmedin?)

Because I was sick.
(Çünkü yorgundum.)

Why didn’t you clean the table?
(Masayı neden temizlemedin?)

Because I came too late.
(Çünkü çok geç geldim.)

Gördüğünüz gibi, geçmiş zamanda olmuş ya da olmuş bir şey hakkında bir açıklama yaparken because bağlacı gerçekten de çok işimize yarıyor.

Ancak bunu yanlış anlamayın. Because bağlacını kullanabilmeniz için illa ki geçmişteki birşeyi açıklamanız gerekmiyor. Çünkü because bağlacı, tıpkı diğer bağlaçlar gibi zaman diliminden bağımsız bir şekilde tüm zamanlarda kullanılabilir.

Mesela;

- I hold your hand because I want to help you.
(Elini tuttum çünkü sana yardım etmek isterim.)

- I am playing a game because I need to chill out.
(Bir oyun oynuyorum çünkü kafa dağıtmaya ihtiyacım var.)

Sonuç olarak because bağlacı sayesinde;

- Why sorusuna cevap verebiliriz.
- Birşey hakkında açıklama yapabiliriz.

Because ile ilgili cümleler hakkında bilmeniz gereken önemli birşey ise “because” ile “because of” ifadeleri hakkındadır.

Because : Çünkü, dolayı, yüzünden, -dığı için
Because of : Nedeniyle, dolayı, yüzünden

“Because” ve “because of” ifadeleri bağlaç görevinde kullanıldığı zaman, birbirlerinin yerine kullanılabilir.

Mesela;

Because you came late.
(Geç geldiğinden dolayı.)

Because of you came late.
(Geç geldiğinden dolayı.)

Gördüğünüz gibi her ikisi de birbirinin yerine kullanılabilir ancak because kelimesi sadece bağlaç türünden bir kelimedir. “Because of” ifadesi ise hem bağlaç hem de edat ve zarf olarak kullanılabilmektedir.

Sonuç olarak because kelimesini edat ve zarf olarak kullanamayız.

Mesela;

- Because of you.
(Senin yüzünden.)

Yukarıdaki cümlede “because of” ifadesi edat olarak kullanılmıştır. Bu ifade yerine “because” kullanmış olsaydık, anlamsız bir cümle ortaya çıkardı.

Because of she closed the door.
(Kapıyı kapattığı için.)

Yukarıdaki cümlede “because of” ifadesi yerine sadece “because” kullanabilirdik ve anlam değişmezdi.

Ancak genel olarak şöyle bir durum var;

Because daha çok “çünkü…” şeklinde açıklama ifadeleri için,
Because of ifadesi ise “.... -dığı için, … dolayı” şeklindeki açıklamalar için tercih edilir.

5 yorum:

  1. Öğretmenim bana konuyu anlatmıştı ve bende iyice anlamıştım. Ev ödevi olarak başka şeyler ve cümle kurup yazmak vermişti(bu konuyla ilgili).Benim buna ihtiyacım yok.Sadece cümle arıyodum.Bu site çıktı karşıma örnek cümleler sandım.Bir kaç cümle de varmış.Ama en çok konunun anlatımı var.Cümlelerde istediyim gibi değilmiş.Öğretmenim bana buna benzer cümle kuraya vermişti....Mesela:Because of driving car İ could not call you(araba sürdüğüm için seni arayamadım).Böyle lazımdı bana.Emek vermişsin ama bana lazım değil.Yani açıkcası memnun kalmadım.Çok....uimmmmmm nasıl desem birazcık başkaları için lazımlı ama bana göre değil.Kötü.

    YanıtlaSil
  2. Berbatdı okusamda anlamadım

    YanıtlaSil
  3. Öğretmenim sizden iyi anlatmıştı.Allahtan anlamış durumdaydımşYoksa kafam yanardı.

    YanıtlaSil
  4. Bence sizden öğretmen olmaz

    YanıtlaSil
  5. İnşAllah okuyup berbatlığını görürsün.

    YanıtlaSil

Konu hakkında anlamadığınız bir ayrıntı varsa, yorum formunu kullanarak soru sorabilirsiniz. Sizlere en kısa sürede geri dönüş yaparım.