19 Şubat 2020 Çarşamba

Did Konu Anlatımı | Did Kullanımı

Did kullanımı ile ilgili merak ettiğiniz her bir ayrıntıyı bulabileceğiniz did konu anlatımı sayesinde artık did nerelerde kullanılır net bir şekilde öğrenmiş olacaksınız.

Did ile ilgili cümleler daha net bir şekilde anlaşılabilmesi için did kullanımını kurallar halinde ele almak istiyorum.


1. Kural : Did Sadece Geçmiş Zamanda Kullanılır


Evet. Birinci en önemli kuralımız bu. “Did” kelimesini gördüğünüzde aklınıza direkt geçmiş zaman gelmelidir. Did içeren tüm cümleler geçmiş zaman ile ilgili cümlelerdir.

Örnekler;

- Did you call your mom?
(Anneni aradın mı?)

Yukarıdaki cümle geçmiş zamanlı, olumlu soru cümlesidir.

- I didn’t watch the TV show.
(TV şovunu izlemedim.)

Bu cümle geçmiş zamanlı olumsuz düz cümledir.

2. Kural : Sadece soru ve olumsuz cümlelerde kullanılır


Bildiğiniz gibi “to do” aynı zamanda bir yardımcı fiildir. Yardımcı fiil olması sayesinde geçmiş zamanda soru cümlelerini ve olumsuz cümleleri kurabilmemize olanak sağlar.

Geçmiş zamandaki düz olumlu cümleler için “did” kullanmamıza gerek yoktur. Bunun yerine fiile “-ed” geçmiş zaman ekini ekleriz.

Örnekler;

- I cleaned my room.
(Odamı temizledim.)

- I watched TV.
(TV izledim.)

- I walked for a long time.
(Uzun bir zaman boyunca yürüdüm.)

Gördüğünüz gibi eğer geçmiş zamanda olumlu düz bir cümle kuracaksanız did kullanmanızı gerektirecek bir durum yoktur. Bunun yerine “-ed” geçmiş zaman ekini eklemelisiniz.

Şimdi did kullanımı ile ilgili örnek cümleler yazarak, bu kuralın daha anlaşılır olmasını sağlayalım;

Geçmiş zamanda olumsuz cümle;

- I didn’t clean my room.
(Odamı temizlemedim.)

- Did I clean my room?
(Odamı temizledim mi?)

3. Kural : Did ile fiil yalın halde kullanılır


Did ile ilgili cümleler hakkında bilmeniz gereken en önemli kurallardan birisi de şudur ki; did kullandığınız bir cümlede, esas fiili yalın halde yazmanız gerekir.

Ancak pek çok kişi (ki eskiden buna ben de dahildim) did kelimesinin kullanıldığı cümlelerin geçmiş zamanlı olduğunu düşündüğü için, cümledeki ana fiilin de geçmiş zamanlı halinin yazılmış olması gerektiğini düşünmektedir.

Halbuki sadece geçmiş zamanlı düz cümlelerde bu durum söz konusudur. Did; olumsuz ve soru cümlelerinde kullanılır ve did yardımcı fiili kullanıldığı zaman, cümledeki diğer esas fiil yalın halde yazılır.

Örnekler;

- Did you go to school?
(Okula gittin mi?)

- Did you drink tea?
(Çay içtin mi?)

- I didn’t drive the car.
(Arabayı sürmedim.)

Gördüğünüz gibi did kullanıldığında, fiili yalın halde yazıyoruz.

Did konu anlatımı ile ilgili söyleyeceklerim bu konuda bu kadar. Did ile ilgili merak ettiğiniz soruları sormaktan çekinmeyin.

0 comments:

Yorum Gönder

Konu hakkında anlamadığınız bir ayrıntı varsa, yorum formunu kullanarak soru sorabilirsiniz. Sizlere en kısa sürede geri dönüş yaparım.